Overslaan en ga naar inhoud

Zo werkt Red Together

Met Vodafone Red Together deel je 1 grote databundel met vrienden of familie. Je maakt zelf je groep en houdt alles in gaten in de My Vodafone app.

Je Red Together groep

Met je Red Together groep deel je samen data uit 1 grote bundel. De groep heeft maximaal 10 leden: 1 beheerder en 1 tot 9 groepsleden. Je hebt een Red Together of een Red Together Extra abonnement nodig om mee te doen. Je krijgt voor de hele groep 1 factuur, maar je hoeft niet allemaal op hetzelfde adres te wonen. 

Samen data delen

Als Red Together groep gebruik je samen 1 grote databundel: de datapot. De beheerder vult de datapot met MB's van de Red Together abonnementen in de groep. En de beheerder stelt in welke groepsleden data uit de datapot mogen gebruiken. Als groepslid kun je zelf ook een extra bundel aansluiten, maar die deel je dan niet met de groep.

Dubbel voordeel

Met je Red Together abonnement heb je iedere maand 50 GB. Maak je een Red Together groep aan? Dan krijg je dubbele data, dus 100 GB. Heb je ook een Ziggo abonnement? Dan krijg je nóg meer voordeel:

  • € 5 korting op je Red Together abonnement
  • € 2,50 korting op elk Red Together Extra abonnementen in je groep
  • Ben je beheerder en heb je al Non-Stop Dubbele data? Dan verdubbelt je bundel nóg een keer. Dus 200 GB!

Zo maak je een Red Together groep

Stap 1

Zet alle abonnementen op 1 klantnummer

Alle Red Together en Red Together Extra abonnementen in je Red Together groep moeten onder hetzelfde contract of klantnummer vallen. Hoe je dit regelt, hangt af van de situatie:

Wil je een groepslid toevoegen, maar heeft het abonnement een ander contract of klantnummer? Neem het abonnement dan eerst over op jouw contract. Je regelt het in een paar klikken in My Vodafone.

Hulp nodig? Bel dan ons speciale Red Together team op 0800-020 09 76 (ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur & za 08.00 - 18.00 uur).

Je hebt een Red Together of Red Together Extra abonnement nodig om deel te nemen aan de Red Together groep. Overstappen op een Red Together abonnement kan altijd. Zonder extra kosten en zelfs als je eigenlijk nog niet kunt verlengen. Hoe? Je wijzigt je abonnement gewoon zelf in My Vodafone of in de My Vodafone app

Neem dan voor de beheerder een Red Together en voor de groepsleden een Red Together Extra abonnement. Dat kan via de online shop of in een van onze winkels. Natuurlijk kun je jouw eigen mobiele nummer gratis meenemen.

Wil je jouw Vodafone prepaid overzetten naar Red Together? Bel dan ons speciale Red Together team op 0800-020 09 76 (ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur & za 08.00 - 18.00 uur).

Wil je de Red Together groep uitbreiden? In My Vodafone en in de My Vodafone app voeg je een nieuw Red Together of Red Together Extra abonnement toe aan je groep. 

Hulp nodig? Bel ons speciale Red Together team op 0800-020 09 76 (ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur & za 08.00 - 18.00 uur).

Stap 1

Activeer je Red Together groep

Is je Red Together groep compleet?  Met 1 druk op de knop activeer je de groep in de My Vodafone App of in My Vodafone. Gelukt? Dan krijg je binnen 5 minuten een sms'je ter bevestiging.

Stap 1

Zet data delen aan

Nadat de Red Together groep is geactiveerd, stel je in wie deelneemt aan de gezamenlijke datapot. Dat doe je in de My Vodafone app of in My Vodafone. Zet voor elk groepslid deelname aan, dan kan iedereen meteen meegenieten! 

Instellingen & verbruik beheren

Ben je de beheerder van je Red Together groep? In de My Vodafone app of in My Vodafone pas jij de instellingen van de groepsleden aan en zie je precies wie hoeveel data gebruikt uit de gezamenlijke datapot.

Alle groepsleden gebruiken samen een grote databundel, de gezamenlijke datapot. Als beheerder vul je de datapot met data van de Red Together abonnementen in de groep. Je stelt ook in welke groepsleden deelnemen aan de datapot. Zodra een groepslid deelneemt, verdubbelt de data in de gezamenlijke datapot. 

Je ontvangt automatisch een sms over het verbruik:

  • Is de datapot voor 80% leeg? Dan ontvangt de beheerder een sms.
  • Is de datapot helemaal leeg? Dan ontvangt iedereen in de groep een sms.
  • Heeft de beheerder een melding ingesteld op het verbruik van een bepaald aantal MB's? Dan ontvangt het groepslid en de beheerder een sms'je. Het groepslid kan dan nog steeds data gebruiken uit de datapot.

Gebruikt een groepslid wel heel veel data? Met de pauzeknop verlaag je tijdelijk de internetsnelheid voor dit groepslid. Een appje versturen gaat nog wel, maar een filmpje kijken niet meer. In de My Vodafone app en in My Vodafone zet je de pauzeknop aan. Internetten is dan meteen langzamer. Het gebruik van MB's is gratis en gaat niet meer van de bundel of datapot af. De pauzeknop gaat automatisch weer uit aan het begin van de nieuwe maand. 

Hebben jullie niet genoeg aan de MB's in de gezamenlijke Red Together datapot? Sluit dan een BloX Together Data aan voor maandelijks extra data. Je zet de BloX aan in de My Vodafone app of in My Vodafone.

De rechten van een beheerder van een Red Together groep zijn niet over te dragen. De beheerder van een groep houdt alle rechten, zelfs als hij niet langer deel uitmaakt van de groep. Wil je toch graag een andere beheerder? Start dan een nieuwe groep met een nieuwe beheerder. Kijk bij 'Zo maak je een Red Together groep'. 

Ook goed om te weten

Fair Use Policy

Wil je onbezorgd gebruik maken van mobiel internet met je Red Together abonnement? Hou je dan aan de Fair Use Policy. Je leest er meer over bij Redelijk gebruik.

Multi Data Sim

Heb je nu Multi Data Sim en stap je over op Red Together? Dan deactiveren we je tweede simkaart.

Je abonnement wijzigen

Wijzig je je Red Together hoofdabonnement of zeg je deze op? Dan kun je je databundel niet meer delen.