Overslaan en ga naar inhoud

Reparatie, verlies of diefstal

Is je smartphone gevallen, kwijt of gestolen? Wij helpen je snel weer mobiel te zijn!

Wat is er aan de hand?

De reparatie is zo geregeld

Toestel laten vallen? Geen probleem. We repareren je toestel, zodat je nog geen nieuw toestel hoeft te kopen.
Heb je je toestel bij Vodafone gekocht? Kijk dan hieronder welke situatie bij jou past. Niet bij ons gekocht? Ga dan terug naar de winkel waar je je toestel gekocht hebt. Met een telefoon van de zaak kun je terecht bij de telecombeheerder binnen je bedrijf.

Heb je een Garant toestelverzekering?

Met een Garant verzekering is je telefoon verzekerd tegen schade en diefstal. De verzekeringsmaatschappij vertelt je wat je kunt doen om je toestel te laten repareren. Hoe je schade meldt en welke voorwaarden er gelden hangt af van de gekozen dekking (Garant Basis of Top) en het moment waarop je de verzekering hebt afgesloten.

Weet je niet zeker of je een Garant toestelverzekering hebt of wanneer je deze hebt afgesloten? Ga naar je bundels in My Vodafone. Als de Garant verzekering bij je bundels staat, kun je erop klikken voor meer info.

Schade aan je smartwatch valt niet onder de Garant toestelverzekering. Check in dat geval je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij (een deel van) je schade. Heb je je smartwatch bij Vodafone gekocht? Dan kun je deze wél door Vodafone laten repareren. 

Bel je verzekering

Verzekeringsmaatschappij Assurant helpt je met de reparatie. De medewerker geeft je het claimnummer en biedt je verschillende opties om je toestel te laten repareren. Zoek voordat je belt het IMEI-nummer van je telefoon op, want dat heb je nodig. 

Ma t/m vr 09.00 - 18.00 uur - Za 09.00 - 17.00 uur

De kleine lettertjes. Ben je graag van alles op de hoogte? Lees dan op je gemak het Informatiedocument (PDF), de Reparatievoorwaarden (PDF) en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).

De reparatie

Er zijn 3 manieren om je toestel te laten repareren. 

Via de winkel

Ga naar een Vodafone winkel en lever je toestel in. Wij zorgen ervoor dat je toestel een week later is gerepareerd. Af en toe duurt het iets langer. Neem een geldig identiteitsbewijs mee en het claimnummer dat je van de verzekering hebt gekregen.

Volg de reparatie online. Als het toestel klaar is, bellen we je en haal je het weer op in de winkel.

Pick up & return

Wil je liever niet naar de winkel komen? Laat je toestel dan ophalen met de pick-up & return service. Ook dit regel je samen met Assurant. De medewerker geeft je eerst het claimnummer en verbindt je door met de speciale hotline. Als je toestel gerepareerd is, krijg je een e-mail om een afspraak te maken om je toestel weer bij je af te leveren. 

Spoedservice

Kun je je toestel echt niet missen? Met de spoedservice heb jij je gerepareerde toestel weer extra snel terug.

Meld je de schade vóór 14.30 uur bij de verzekeraar, dan haalt onze koerier je toestel diezelfde dag nog bij je op. Waar dan ook, in de hele Benelux. De koerier vervoert je toestel in een speciale transportkoffer. Zo is het transport veilig en hoef jij het toestel niet zelf te verpakken of te voorzien van labels of retourformulieren.

De volgende werkdag staan we alweer voor je deur met je gerepareerde toestel of een gelijkwaardig exemplaar. We spreken van tevoren een tijdstip met je af dat jou het beste uitkomt. Als je er dan toch niet bent, dan stopt de spoedservice op dat moment en kun je een nieuwe afspraak maken.

De spoedservice kost € 25. Je ziet dit terug op je Vodafone rekening. Heb je Garant Top, dan kun je zonder extra kosten gebruik maken van de spoedservice.

Bel je verzekering

Verzekeringsmaatschappij Assurant helpt je met de reparatie. De medewerker geeft je het claimnummer en biedt je verschillende opties om je toestel te laten repareren. Zoek voordat je belt het IMEI-nummer van je telefoon op, want dat heb je nodig. 

Ma t/m vr 09.00 - 18.00 uur - Za 09.00 - 17.00 uur

De kleine lettertjes

De kleine lettertjes. Ben je graag van alles op de hoogte? Lees dan op je gemak het Informatiedocument (PDF), de Reparatievoorwaarden (PDF) en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).

Geen verzekering?

Zo regel je het online...

Meld je toestel online aan voor reparatie. Soms kun je het probleem ook zelf oplossen met onze tips en hoef je het toestel niet op te sturen. Handig toch?

Of in de winkel

Kom even langs bij een van onze winkels. Dan sturen wij het toestel voor je op naar het reparatiecentrum. In het winkeloverzicht zie je of een winkel geopend is.

Weet je niet of je garantie hebt?

Op onze toestellen zit 2 jaar garantie. Veel defecten repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het vocht-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt.

Heb je geen garantie meer? Dan betaal je € 36,30 onderzoekskosten. We sturen je een prijsopgave van de reparatiekosten. En dan bepaal je zelf of dat het waard is.

Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF).

Tip: Kijk ook eens naar je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Laat je telefoon ophalen

Maak een afspraak met Dynalogic om je toestel op te halen voor reparatie. Je hebt daarbij het IMEI-nummer en je 06-nummer nodig. Heb je de verzekering ingeschakeld? Houd dan ook het claimnummer bij de hand.

Ma t/m za 09.00 - 21.00 uur
Zo 09.00 - 13.00 uur

Wat je verder moet weten...

  • Gebruik je een eSIM? Dan is het belangrijk dat je de eSIM van je toestel verwijdert, zodat je deze kunt installeren op je leentoestel. Is de schade te groot om je eSIM te verwijderen, blokker dan je eSIM in My vodafone of neem contact op met onze klantenservice. Vertel Dynalogic dat je je eSIM niet kunt verwijderen. De koerier neemt dan een nieuwe eSIM voucher voor je mee, met je eigen nummer. 
  • Dynalogic levert in tijdsvensters én je krijgt een sms van de koerier met een verwachte aankomsttijd. Hierdoor hoef je niet onnodig te wachten.
  • De koerier heeft een leentoestel bij zich. Zo blijf je 24/7 mobiel bereikbaar.
  • Je leentoestel heeft hetzelfde besturingssysteem als je eigen telefoon. Hier hoef je niet aan te wennen dus. Niet verkeerd toch? Het type telefoon of de geheugencapaciteit kan wel afwijken. 
  • Je kunt hetzelfde type sim blijven gebruiken.
  • We informeren je tijdens de reparatie via e-mail en sms over de voortgang.
  • Als je telefoon klaar is, maken we een nieuwe afspraak om de toestellen weer om te ruilen

Wil je alles weten over de Vervangend Toestel Service? Bekijk dan de voorwaarden (PDF).

3 stappen bij diefstal of verlies

1. Blokkeer meteen je sim

Door je sim te blokkeren voorkom je misbruik van je telefoonnummer en extra kosten. Neem contact daarvoor contact op met onze klantenservice.

Contact met onze klantenservice
OneNumber blokkeren

Gebruik je OneNumber op je smartwatch en is deze gestolen of verloren? Blokkeer dan ook OneNumber. Dit doe je in de Watch App op je iPhone. Lees hier hoe je dat doet.

Telefoon gevonden of een nieuw toestel?

Gelukkig kun je de simkaart ook weer deblokkeren. Binnen 24 uur en via My Vodafone is een deblokkade altijd gratis. En ook als we binnen 10 werkdagen een proces-verbaal van je ontvangen (per post, e-mail of in een van onze winkels). In alle andere gevallen betaal je € 20,84.

2. Doe aangifte

Doe bij diefstal binnen 24 uur aangifte bij de lokale politie. Je hebt het proces verbaal van je aangifte nodig als je een claim wilt indienen bij je verzekeraar. Je hoeft geen aangifte te doen als je je toestel zelf kwijtgeraakt bent.

Als je het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons opstuurt of ermee naar de winkel gaat, krijg je gratis een nieuwe sim.

3. Bel je verzekering

Bel naar je verzekeringsmaatschappij om een claim in te dienen. Houd je proces-verbaalnummer bij de hand, dit heb je nodig als je belt.

Heb je een Garant toestelverzekering?

Met een Garant verzekering is je toestel verzekerd tegen schade en diefstal. Hoe je diefstal kunt melden en welke voorwaarden er gelden hangt af van de dekking die je hebt gekozen (Garant Basis of Top) en het moment waarop je de verzekering hebt afgesloten.

Bel je verzekering

Bel naar verzekeringsmaatschappij Assurant om een claim in te dienen. Houd je procesverbaal-nummer bij de hand, dit heb je nodig als je belt.

Ma t/m vr 09.00 - 18.00 uur - Za 09.00 - 17.00 uur

De kleine lettertjes. Ben je graag van alles op de hoogte? Lees dan op je gemak het Informatiedocument (PDF) en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).

Bel je verzekering

Bel naar verzekeringsmaatschappij Assurant om een claim in te dienen. Houd je procesverbaal-nummer bij de hand en zoek ook het IMEI-nummer van je telefoon op, want dat heb je nodig. 

Ma t/m vr 09.00 - 18.00 uur - Za 09.00 - 17.00 uur

De kleine lettertjes

De kleine lettertjes. Ben je graag van alles op de hoogte? Lees dan op je gemak het Informatiedocument (PDF), en de Vodafone Garant voorwaarden (PDF).

Als je het toestel niet verzekerd hebt of als je 'm zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets. 

Tip: Misschien is een toestelverzekering voor de toekomst toch wel interessant. We hebben ook een verzekering voor je zakelijke abonnement.

Reparatiestatus

Op de voet volgen wat er gebeurt met je telefoon? Volg de status tijdens de reparatie online. Oh, en we geven je een seintje als je toestel klaar is.

Snel een nieuw toestel nodig?

Is je toestel niet meer te redden? Na 4 maanden kun je al verlengen mét een nieuw toestel!

Bescherm je gegevens

Smartphones en tablets zijn voor dieven een makkelijke prooi. Maak je toestel daarom 'Boefproof'. Je telefoon kan dan niet meer terug naar de fabrieksinstellingen en wordt onverkoopbaar. En de dief kan niet bij jouw foto's, e-mails en documenten.