Overslaan en ga naar inhoud

V-Hub, kenniscentrum voor ondernemers

Inspiratie, ideeën en advies voor ondernemers. Alles over veilig hybride werken, digitalisering en ondernemen, op één plek!

Bouwt u ook aan een toekomstbestendige werkplek?

COVID-19 heeft organisaties aangespoord om hun werkomgeving opnieuw uit te vinden toen Nederland massaal gedwongen werd thuis te werken. Het nieuwe hybride werken, de aangepaste kantooromgeving enzovoorts; het vraagt allemaal om extra technologische tooling en beveiliging. Deze zijn noodzakelijk als u – ook post-corona – flexibel wilt zijn met uw organisatie. En zo creëert u een toekomstbestendige werkplek.

Investeren in medewerkers betaalt zich drie maal terug

Succesvolle bedrijven weten het allang: er is een sterke link tussen betrokkenheid, productiviteit en commercieel succes. Bedrijven die investeren in werknemers ontvangen deze investering drie keer in rendement terug.

Minder mensenwerk, daar wordt de zorg juist beter van

Robots. Slimme matrassen. Tovertafels. Bij Stichting Aafje betekent zorgverlening al heel wat meer dan alleen mensenwerk. Er wordt volop geïnnoveerd. Maar waar komt deze vernieuwingsdrang vandaan? En hoe hebben ze het voor elkaar gekregen? We vroegen het aan Nelson Ramos, manager ICT bij Aafje.

Onderzoek: apparaten medewerkers en WiFi vormen achilleshiel

Apparaten van medewerkers en WiFi-toegangspunten blijken een belangrijke zwakke plek in de cybersecurity verdediging van bedrijven. Criminelen gebruiken juist apparaten en WiFi als ingang voor een aanval. Dat blijkt uit het jaarlijkse wereldwijde onderzoek naar security-uitdagingen, -kosten en -oplossingen onder IT- en cybersecurityprofessionals, uitgevoerd in opdracht van Netwerkbeveiligingsexpert Infoblox. 

KVK Business Challenge leidt tot nieuwe business voor mkb

De innovatievraagstukken van grotere bedrijven laten oplossen door de creativiteit en wendbaarheid van het mkb. Dat bewerkstelligt KVK via KVK Business Challenge. Is uw mkb-bedrijf innovatief? Check dan regelmatig de website van KVK Business Challenge en boor nieuwe business aan: elke vijf weken presenteren rond zes bedrijven hier hun innovatiecases. Over de kansen van dit innovatieplatform voor het mkb spraken we met Juri Heise en Liesbet Oosterveld.

Overwin de hybride werken complexiteit

Hybride werken is, na versnelde integratie van thuiswerken, niet meer weg te denken uit onze arbeidscultuur. Om dit voor lange termijn succesvol te laten werken, zijn een aantal zaken sleutel: oog voor het team en beveiligde flexibiliteit. Kortom: verbinding en veiligheid. Er blijven altijd incidenten bestaan die niemand kan voorspellen. Hoe u daar als bedrijf op kan anticipeert is aan u.  

Business Scan – kickstart voor digitalisering van uw bedrijf

Als u uw mkb-bedrijf effectiever, efficiënter en ook winstgevender wilt maken, dan is digitalisering de kortste weg. Maar waar te beginnen? Waar is de winst te behalen? Doe de razendsnelle online Business Scan en u heeft het binnen vijf minuten helder! 

Video over veilig werken: bouw een ‘human firewall’

Wilt u als mkb-ondernemer echt veilig werken in het digitale tijdperk, dan zult u goede security-oplossingen moeten implementeren. Maar bovenal heeft uw bedrijf een goede veiligheidscultuur nodig, waarin medewerkers kennen en ernaar handelen. Hoe organiseert u dat? Deze animatie legt het uit, met praktische adviezen. 

De winst van de pandemie, volgens ondernemers? Digitalisering!

De coronacrisis heeft – buiten gezondheidsproblemen en economische zorgen – ook positieve effecten gehad. Mkb-ondernemers noemen onder meer de digitalisering en de ontwikkeling van hybride werken als positieve ‘bijvangst’ van de pandemie. Vier op de tien mkb’ers in de zakelijke dienstverlening meent dat de crisis in feite een steun in de rug is geweest voor de digitalisering van hun bedrijf. 

Digital Marketing Serie #10: Micro- en macroconversies: wat zijn het en hoe meet u ze?

Als u het conversiepercentage op uw website wilt verhogen is het verstandig om de termen micro- en macroconversie te kennen. Ze spelen een belangrijke rol bij conversie optimalisatie en geven inzicht in de gebruikers in hun customer journey. Maar wat zijn deze micro- en macroconversies precies? En hoe kunnen zij u ondersteunen? 

5G houdt de stad toegankelijk: waar is die vrije parkeerplek?

In de West Midlands in Engeland cirkelt 1 op de 3 auto’s rond in stadscentra op zoek naar een beschikbare plek. Lokale overheden hebben moeite om meer parkeergelegenheid te creëren en de verkeersdrukte te verminderen. Om de regio toegankelijk te houden, zoekt men naar nieuwe manieren van transport.

Digital Marketing serie #9: Wat is een marketing funnel en hoe zet ik die in?

Een marketing funnel is een omschrijving van de ‘customer journey’ of klantreis die iemand aflegt met een bedrijf of product. Het beschrijft waar de klant mee bezig is van het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop. Hiermee kunt u inspelen op waar klanten behoefte aan hebben. Ook helpt het u bij het bepalen van een goede marketingstrategie. Een goed toepasbaar voorbeeld hiervan is het inzetten van het AIDA model. 

Wat is V-Hub - Vodafone Zakelijk

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Lees ons volledige Privacy Statement

BusinessScan

Advies over uw digitale oplossingen

Beter en veiliger samenwerken met uw medewerkers? Slimmer bereikbaar zijn? Doe de Business Scan en krijg binnen 5 minuten gratis en vrijblijvend ICT-advies voor uw bedrijf.