Overslaan en ga naar inhoud

V-Hub, kenniscentrum voor ondernemers

Inspiratie, ideeën en advies voor ondernemers. Alles over veilig hybride werken, digitalisering en ondernemen, op één plek!

Business Break Podcast #5: Voorkom dat u de hele dag 'aan' staat

Thuiswerken wérkt, daar zijn velen in het afgelopen jaar wel achter gekomen. Al kan het soms moeilijk zijn om de grens tussen werk en privé te bewaken. Voor u het weet, staat u altijd ‘aan’ en dat is niet verstandig. Hoe u dat voorkomt, vertellen de slimmer werken-experts in deze Business Break Podcast #5.

Deze ondernemers hebben een cyberaanval meegemaakt. Hoe ging dat in zijn werk?

Je wilt er als ondernemer liever niet aan denken dat je IT-systemen worden gehackt, dat je geen toegang meer hebt tot jouw bedrijfsgegevens en dat criminelen losgeld eisen. Lees hier over de recente ervaringen van drie ondernemers met cybercrime. Het goede nieuws is dat mkb-bedrijven zich in 5 stappen uitstekend tegen cybercrime kunnen beschermen.

Drie MKB’ers over cyberaanvallen: schok, onmacht, schaamte

Je wilt er als MKB-ondernemer liever niet aan denken dat je IT-systemen worden gehackt, dat bedrijfsgegevens zijn versleuteld en dat criminelen losgeld eisen. Het besef dat het probleem niet zomaar weggaat, slaat in als een bom. Lees hier over de recente ervaringen van drie ondernemers met cybercrime. Over de schok, de onmacht en ook over de schaamte: zij wilden alleen anoniem hun verhaal doen. Het goede nieuws is dat MKB’ers zich tegen cybercrime kunnen beschermen.

Opeens is je modezaak getroffen door ransomware (video en e-book)

De schrik slaat je om het hart: mijn zaak, slachtoffer van cybercriminelen? Jazeker, het gebeurt ook mkb-ondernemers. Uit onderzoek blijkt dat 1 op 30 mkb-bedrijven het afgelopen jaar daadwerkelijk geraakt is door ransomware waarbij gevraagd is om losgeld te betalen. Dat zijn meer dan 50.000 bedrijven! Winkelier Rico Nieuwenhuijse van Rico Moda in Goes vertelt over de ransomware aanval die zijn zaak trof. Vodafone Business security-expert Joost van Oord geeft tips: “Ga niet achterover hangen. Onderneem actie.”

De praktijk van het hybride werken: 7 eye-openers en een e-book

84 procent van de thuiswerkers in Nederland wil na de pandemie niet meer vijf dagen op kantoor werken. Maar hoe organiseer je hybride werken – deels thuis, deels op kantoor? Wat zijn de uitdagingen en behoeften, de oplossingen? U vindt alles in ‘De vooruitgang’, het gloednieuwe e-book van Vodafone Business over hybride werken. V-Hub licht alvast 7 eye-openers uit het e-book die u aan het denken (moeten) zetten.

Uitgever maakt cyberaanval mee: “Heftige ervaring”

Dat een cyberaanval buitengewoon verstorend werkt voor zowel kleinere als grotere bedrijven, is nog een understatement. We belichten dit aan de hand van twee recente voorbeelden: uitgeverij EMG uit Eindhoven en Bakker Logistiek uit Zeewolde. EMG-directeur Margret Wallaard: “Ik vond het een vrij heftige ervaring.”

Patrick Wessels over consumeren na Corona: hoeveel keus wil je hebben?

“Ik weet zelf wel wat goed voor me is. En tijdens de lockdowns heb ik me een jaar lang kunnen verdiepen in wat ik allemaal belangrijk vind. Dus dat hoeft niemand me te vertellen. En advies is prima, maar uiteindelijk maak ik de beslissing.” Consumentenpsycholoog Patrick Wessels in een tweeluik over hoe we verder gaan na Covid: deel 2 gaat over consumeren.

AI, data en een quiz: SOAP Company digitaliseert processen

Met artificial intelligence, data-analyse en e-commerce schudden Esther Meijer-Litjens en haar zus Stephanie Litjens de beauty-industrie op. Dankzij Prescription, het nieuwste concept van hun bedrijf SOAP Company, geven ze nu ook huidadvies op maat. En dat gebeurt op basis van een online quiz.

Pieter Pot supermarkt: digitaal duurzaam gemak

De boodschappen worden aan huis bezorgd en de potten worden fysiek gevuld, maar verder gebeurt alles bij Pieter Pot online – van inkoop tot marketing en het bedienen van klanten. Bij de verpakkingsvrije online supermarkt (wachtlijst: 10.000 klanten) staat gebruiksgemak voorop, zegt mede-oprichter Jouri Schoemaker.

CEO WE Fashion: “Winkelen, meer beleving dan functionaliteit”

Midden in de coronacrisis een nieuwe flagshipstore openen in Amsterdam: WE Fashion deed het. De derde lockdown verpestte al snel het feestje, maar sinds de heropening kan iedereen er weer terecht voor de ultieme shopping experience. V-Hub sprak WE Fashion CEO Joris Aperghis over de blijvende relevantie van het fysieke winkelen. 

Patrick Wessels over ondernemen na Corona: wat moet anders, wat blijft?

Nu Covid steeds verder wordt teruggedrongen, is het de vraag: hoe bedienen ondernemers de nieuwe post-pandemie consument? Consumentenpsycholoog Patrick Wessels in een tweeluik over hoe we verder gaan na Covid: deel 1 gaat over ondernemen na de lockdown.

Naaimachinespecialist Habraken: “Na digitalisering klaar voor groei”

Habraken, een in Kaatsheuvel gevestigde specialist op het gebied van industriële naaimachines, wil verder groeien binnen en buiten Europa. Het bedrijf heeft onlangs met Vodafone Business de bereikbaarheid flink verbeterd, om grote afnemers terwille te zijn die 24/7 snelle service verwachten. Zo kwamen er oplossingen voor (een combi van) vaste en mobiele telefonie en profiteert Habraken nu ook van een flexibele, goed zelf te beheren virtuele One Net centrale.

Wat is V-Hub - Vodafone Zakelijk

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Lees ons volledige Privacy Statement

BusinessScan

Advies over uw digitale oplossingen

Beter en veiliger samenwerken met uw medewerkers? Slimmer bereikbaar zijn? Doe de Business Scan en krijg binnen 5 minuten gratis en vrijblijvend ICT-advies voor uw bedrijf.