Overslaan en ga naar inhoud

Fit for the future

Brandt & Levie: FFtF ondernemen met worst

De drie Amsterdamse vrienden Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie begonnen elf jaar geleden met het maken van verantwoorde worst. Inmiddels gaat er achter het merk Brandt & Levie een goed geoliede machine schuil. Zo is er een eigen fabriek, ligt het worst-assortiment in de schappen van de betere supermarkten en verkopen de heren worstabonnementen via de webshop. Hoe ziet de toekomst eruit nu vleesloos consumeren steeds gangbaarder wordt? En: hoe Fit For the Future is Brandt & Levie? 

Fit For the Future bedrijf Fonk: apps als empathische producten

Hoe maak je een digitaal product dat écht waarde toevoegt? Het team achter digital agency doet niet anders. Dirk Schlüter, een van de oprichters, vertelt: “Empathie voor onze eindgebruiker is de sleutel tot succes.”

FFtF-startup Uni-Life: online party agenda gaat internationaal

De studententijd is voor de meeste studenten de leukste tijd van hun leven. Maar hoe weet je waar je moet zijn? Waar zijn de leukste feestjes, waar worden goede workshops georganiseerd, en wie heeft er zin om vanmiddag een kop koffie te drinken? Connectie, daar draait het om bij het nieuwe studentenplatform Uni-Life, een Nederlandse startup die inmiddels internationaal uitgerold wordt. Een mooi voorbeeld van een Fit For the Future (FFTF) bedrijf: digitale innovatie omarmend, vooruitstrevend en met een duidelijk plan voor verdere digitalisering.

Fit For the Future: in vijf stappen wordt uw organisatie het ook

‘Fit For the Future’-bedrijven zijn aantoonbaar succesvoller en zijn beter in staat uitdagingen aan te gaan, zo laat het Fit for the future rapport 2021 zien. Ondernemers en medewerkers van deze bedrijven denken én doen anders, waardoor zij beter door crises – denk aan de pandemie – komen. Toch behoort slechts 14 procent van de bedrijven in Nederland tot de ‘fit for the future’-kopgroep. Hoe kunnen ondernemers met hun bedrijf ook FFTF worden? 

Onderzoek: 14 procent bedrijven Nederland ‘Fit For the Future’

Het Nederlandse bedrijfsleven is slechts in beperkte mate klaar voor de toekomst. Slechts 14 procent van de bedrijven in ons land mag zich ‘fit for the future’ – FFtF – noemen, een kwalificatie waarmee ze een goede kans hebben om uitdagingen succesvol te doorstaan. De overige 86 procent heeft wat in te halen op de kopgroep, onder meer door verandering, nieuwe technologie en verdere digitalisering te omarmen.

Onderzoek: succesvolle bedrijven nemen security serieuzer

Sommige bedrijven doen het gewoon beter dan andere. Ze zijn veerkrachtiger en zijn veiliger, met name doordat ze security de aandacht geven die het verdient. In Vodafone Business’ internationale Fit For the Future onderzoek keken we dit jaar onder meer naarbedrijfsveerkracht & cybersecurity. De resultaten bieden verrassende inzichten, waarmee u in uw bedrijf direct aan de slag kunt. U vindt ze in het rapport 'Veilig op weg naar morgen. De factoren die bedrijven succesvol maken’, dat nu online staat.