Overslaan en ga naar inhoud

One Net in glansrol bij Blanche Dael: effectiviteit en groei

Dat One Net een flexibele telefooncentrale in de cloud is met tal van flexibele opties, weten al veel bedrijven in Nederland. Maar hoe pakt het in de praktijk uit? Bij Maison Blanche Dael, een bekende ambachtelijke koffiebranderij en theepakkerij van Maastricht, zorgt One Net voor een professionele uitstraling, voor klantvriendelijkheid en voor een slimme link tussen hoofdkantoor en vestigingen. “Met onze ambities om onze koffie op meer locaties te gaan schenken is One Net een handige oplossing”, vertelt Albert Berghof, directeur/eigenaar van Blanche Dael.

One Net is meer dan een VOIP platform. Met One Net heeft u de telefooncentrale van nu: vanuit de cloud en geschikt voor alle telefoons. Vaste toestellen of mobiele devices, u kiest. En u leidt de verbindingen eenvoudig naar de juiste persoon, op het juiste moment én… vanaf het juiste nummer. In dit verhaal vertelt directeur/eigenaar Albert Berghof hoe Blanche Dael de voordelen van One Net benut. Lees verder over One Net.

Wilt u meer weten over cloud telefonie? Hier leggen we meer uit over One Net en Teams Calling.

In Zuidoost-Nederland is Blanche Dael een grote naam. Het Maastrichtse bedrijf staat bekend om z’n ambachtelijke koffie en thee die geleverd worden aan hotels, restaurants, cafés, lunchrooms en koffiebars. De winkel in ‘koloniale waren’ die in 1878 werd geopend, is uitgegroeid tot een modern familiebedrijf met 30 medewerkers. In Maastricht, op het voormalige Sphinx-terrein, is de hoofdvestiging met de branderij, een koffiecafé, een winkel en een trainingsruimte voor horecaklanten.  

Ook heeft Blanche Dael nog een historische vestiging aan de Wolfstraat, waar volgens een lange traditie koffie én dagverse pinda’s ambachtelijk worden gebrand. Het is een familiebedrijf met ondernemersspirit, want in 2000 startte Blanche Dael de eigen espressobarketen Coffeelovers met negen vestigingen in Maastricht, Roermond, Eindhoven en Nijmegen.

McKinsey: hybride werken topprio voor werkgeluk minderheden

Organiseren bereikbaarheid

Het organiseren van de bereikbaarheid van al deze bedrijvigheid binnen Blanche Dael was een uitdaging, merkte Albert Berghof. “Daarbij hielp het niet dat we vast en mobiel bellen bij Blanche Dael en Coffeelovers bij verschillende providers hadden.”  

Accountmanager Raymond Hanen en Solution Specialist Wayne Strolenberg van Vodafone Business zagen direct mogelijkheden om de mobiele telefonie, waarmee zij al sinds jaar en dag klant zijn bij Vodafone business, te combineren met vaste diensten met flexprofielen. Zo brachten zij vaste en mobiele telefonie en internet (ook voor het onderling verbinden van kassasystemen) onder één noemer. Tevens kon Wayne snel de voordelen duidelijk maken van One Net voor organisaties met verschillende afdelingen en vestigingen. 

Doorschakeling naar vast en mobiel

Zoals: zelf kiezen hoe medewerkers bereikbaar zijn op het vaste en/of mobiele nummer, apart beheer voor doorschakeling naar vast en mobiel, beschikbaarheid van collega’s zien en op basis daarvan bepalen hoe met hen het beste contact te maken. Ook zijn medewerkers – dankzij de vast-mobiel integratie en een verscheidenheid aan communicatie-applicaties – altijd feilloos met elkaar verbonden. 

“Je kunt One Net heel flexibel instellen. De basis is ingesteld door Vodafone, maar intussen kan ik zelf veel aanpassen – zoals het wijzigen van nummers of het toevoegen van een nieuwe medewerker.”

Voor Blanche Dael was vooral een goede bereikbaarheid en een professionele uitstraling belangrijk. Vincent de Jong, namens HR betrokken bij de implementatie van One Net bij het bedrijf: “Bel je Coffeelovers of Blanche Dael op hun aparte nummers, dan krijg je een helder menu waar je snel je keuze kunt maken uit een van de vestigingen. Zo werkt het ook bij Blanche Dael, waar je kunt kiezen of je sales, administratie of logistiek wilt spreken. Dat is vooral heel effectief: de beller krijgt sneller de juiste persoon te spreken.” Daarbij heeft Vincent One Net zo ingesteld dat klanten nooit tevergeefs bellen. Als alle medewerkers bezet zijn, dan treedt de doorschakeling naar de winkel van Blanche Dael in werking, waar deskundige medewerkers de klant alsnog te woord staan.

Snel collega gevonden

Dat spaart tijd en zorgt ervoor dat bij bijna elke vraag snel een collega gevonden wordt die kan helpen. Vincent: “De medewerker die je aan de lijn krijgt, kan met iedereen in de hele organisatie doorverbinden, ook naar de smartphone een collega die wellicht op pad is. Je kunt One Net heel flexibel instellen. De basis is ingesteld door Vodafone, maar intussen kan ik zelf veel aanpassen – zoals het wijzigen van nummers of het toevoegen van een nieuwe medewerker. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het aanpassen van de voicemailtekst tijdens de feestdagen.”

McKinsey: hybride werken topprio voor werkgeluk minderheden

Direct doorschakelen

Ook handig, zeker nu ook bij Blanche Dael hybride gewerkt wordt: belt een klant of leverancier via het keuzemenu met de financiële administratie, dan kan One Net ook direct doorschakelen naar een thuiswerkende administratief medewerker.  

Buiten openingstijden kan een beller een boodschap achterlaten voor de binnendienst. One Net kent daarbij nog de handige optie dat (extra) belangrijke klanten door het systeem worden herkend en alsnog naar het mobiele nummer van een medewerker wordt doorverbonden. Zo heeft Blanche Dael de bereikbaarheid met One Net uitstekend geregeld. 

One Net in glansrol bij Blanche Dael: klantvriendelijkheid, effectiviteit en groei

One Net en bedrijfsgroei

One Net ondersteunt bij Blanche Dael op den duur ook bedrijfsgroei. Het bedrijf heeft succes met de vestiging van Coffeelovers naast of in Limburgse boekhandels. “Binnenkort openen we weer een nieuwe vestiging in Heerlen. Het aanhaken van de mobiele bereikbaarheid van deze vestiging aan One Net wordt zo langzamerhand een standaardklusje dat binnen een dag geregeld is”, aldus Berghof, die daarbij uitgaat van de ervaring van Vincent de Jong. “Ik vermeld er meteen bij dat ik via Vodafone Business één aanspreekpunt heb. Geef ik de gegevens vandaag aan Wayne door, dan is het deze week nog door een technische collega geregeld. Dat is prettig werken.”

One Net in glansrol bij Blanche Dael: klantvriendelijkheid, effectiviteit en groei

Koppeling met CRM

Een bedrijf in ontwikkeling heeft volop uitdagingen op het gebied van digitalisering, weet Albert Berghof. Maar op zijn lijstje staat zeker ook het verkennen van een optie van One Net die de effectiviteit van de bedrijfsvoering verder vergroot. “De koppeling van One Net aan een CRM-systeem is op termijn mogelijk een interessante stap voor ons. Belt er een klant en heb je via die koppeling snel zicht op de status van bestellingen en andere gegevens, dan komt dat ook ten goede aan je uitstraling, professionaliteit en klantvriendelijkheid.” 

Meer weten?

Wilt u meer weten over hoe One Net ook in úw organisatie klantvriendelijkheid, effectiviteit en groei op een hoger plan kan brengen?