Overslaan en ga naar inhoud

Alles over ondernemen en de entrepreneur

Zoekt u mogelijkheden om te groeien? Hoe gaan andere ondernemers de (digitale) uitdagingen aan? U leest het hier!

Pieter Pot supermarkt: digitaal duurzaam gemak

De boodschappen worden aan huis bezorgd en de potten worden fysiek gevuld, maar verder gebeurt alles bij Pieter Pot online – van inkoop tot marketing en het bedienen van klanten. Bij de verpakkingsvrije online supermarkt (wachtlijst: 10.000 klanten) staat gebruiksgemak voorop, zegt mede-oprichter Jouri Schoemaker.

CEO WE Fashion: “Winkelen, meer beleving dan functionaliteit”

Midden in de coronacrisis een nieuwe flagshipstore openen in Amsterdam: WE Fashion deed het. De derde lockdown verpestte al snel het feestje, maar sinds de heropening kan iedereen er weer terecht voor de ultieme shopping experience. V-Hub sprak WE Fashion CEO Joris Aperghis over de blijvende relevantie van het fysieke winkelen. 

Moonback boekingssite: “Bij digitaal product past digitale werkwijze”

Moonback is een van de nieuwe, alternatieve boekingsplatforms die opkomen in een trend: een sympathieker en duurzamer alternatief bieden voor de grote platforms. Digitaal ondernemen is een vanzelfsprekendheid voor Niels Meijssen, CEO en medeoprichter van Moonback. Niet alleen zijn product is digitaal: ook voor het aannemen van medewerkers en het opbouwen van een publiek gebruikt hij digitale tools. Hoeveel digitaal werken past er in een bedrijf? Veel!

José Woldring na een jaar corona: “Horizon verbreed”

Ze heeft bepaald niet stilgezeten, het afgelopen jaar. José Woldring fuseerde met haar bedrijf The Media Nanny, PR-bureau voor grote DJ’s als David Guetta en Oliver Heldens, met SEG, één van de grootste talent management agency’s in de sportwereld. Zo houdt ze zich nu ook bezig met sportsterren als Memphis Depay, Dylan Groenewegen en Ryan Babel. “Ik heb op verschillende terreinen mijn horizon verbreed.”

Het transitiejaar van Elske Doets: anders op vakantie

Het jaar 2020 had ze in maart van dat jaar al opgegeven. De focus lag toen al op 2021 en een andere manier van vakantievieren: diepe reizen waarin je meer beleeft op minder plekken. Nu, in april 2021, weet Elske Doets, ceo van Doets Reizen, nog niet goed waar ze staat. Ze noemt het een transitiejaar. En denk niet dat ze niets te doen heeft.

WhatsApp als superpersoonlijke klantenservice: 5 voordelen

Wat kunt u als winkelier doen om een goede klantenservice te bieden? Een online ticketsysteem werkt professioneler dan e-mail. Telefonisch is weliswaar heel persoonlijk, maar komt de productiviteit niet ten goede. Een ideaal alternatief voor lokale winkeliers en regionale MKB-ondernemers is beschikbaar via WhatsApp Business: de superpersoonlijke klantenservice die volgens consumentenpsycholoog Patrick Wessels vijf voordelen biedt.

MKB-praktijk: Alleborgh Espresso kiest voor digitale versnelling

Geld besparen door slimme databundels. Monteurs die efficiënter samenwerken met collega’s op kantoor. En ook: klantvriendelijkheid door betere telefonische bereikbaarheid. De recente digitaliseringsslag bij Alleborgh Espresso, specialist in hoogwaardige espresso-apparatuur, heeft veel opgeleverd. “Met een relatief bescheiden investering hebben we, nota bene in coronatijd, een enorme sprong gemaakt.” 

SolarToday tijdens crisis: juist nu digitaliseren

Digitaliseer. En doe het vooral nu. Eén van de belangrijkste lessen van de crisis is dat klanten digitaal zijn gegaan en dat je daar als MKB-bedrijf in mee moet gaan. Dat vindt Arjen Jagersma, oprichter en directeur van SolarToday uit Haarlem. Hij bleef dit jaar dankzij slimme tools – op afstand – in contact met zijn klanten en zag zijn omzet groeien. Hij vertelt hoe hij met SolarToday digitaliseerde in een masterclass video die Winston Gerschtanowitz presenteert.

TNO: €5 miljoen voor Innovatiemotor mkb

Hoe investeren én innoveren we ons uit de crisis? Het is een vraag die steeds vaker wordt gesteld door mkb-bedrijven die verder willen. TNO investeert 5 miljoen in de zogenaamde Innovatiemotor om het mkb te helpen innoveren. Het kabinet wordt gevraagd het digitale initiatief te steunen door middel van vouchers waarmee mkb-bedrijven samenwerking met kennisinstellingen kunnen financieren.

BusinessScan

Advies over uw digitale oplossingen

Beter en veiliger samenwerken met uw medewerkers? Slimmer bereikbaar zijn? Doe de Business Scan en krijg binnen 5 minuten gratis en vrijblijvend ICT-advies voor uw bedrijf.