Overslaan en ga naar inhoud

SusPhos wint Challenger50 als meest uitdagende bedrijf van 2023

Het Friese bedrijf SusPhos heeft de Challenger50 award gewonnen. Het bedrijf van Marissa de Boer (33) heeft de mede door Vodafone Business gesponsorde challenge gewonnen met een gepatenteerde chemische technologie om fosfaat terug te winnen uit afvalwater en andere reststromen. Als aanjager van innovatie was Vodafone Business nauw betrokken bij de organisatie van Challenger50.

Succesvolle innovatie is vrijwel altijd het gevolg van vruchtbare samenwerking tussen partners. Dat geldt behalve voor Challenger50 van MT/Sprout (met steun van sponsor Vodafone Business) ook voor de IoT Challenge. Het concept: grote corporate koppelt met start-up of scale-up om samen een IoT-uitdaging op te lossen. Lees over de IoT Challenge.

Met het winnen van de award mag SusPhos zich het meest uitdagende bedrijf van 2023 noemen. De jury noemde de circulaire oplossing van SusPhos broodnodig en roemde de ondernemer. “Ze heeft haar wetenschappelijke onderzoek knap omgezet in een bedrijf en pakt slim een rol in de keten op plekken die cruciaal zijn voor het slagen van haar businessmodel”, aldus juryvoorzitter Philip Bueters van MT/Sprout.

Creatief ondernemer Ron Simpson checkt op 40 meter: “Werkt gewoon”

Jelmer Letterie, Senior IoT-specialist van Vodafone Business

Tijdens de award-avond ging het over verschillende methoden van innovatie. Zo sprak Jelmer Letterie, Senior IoT-specialist van Vodafone Business, over de voortrekkersrol van zijn bedrijf op het gebied van innovatie, met name rond IoT. Met dat doel – voorop lopen – is de IoT Challenge ontwikkeld, waarin het bedrijf samen met innovatieve startups en ondernemers vraagstukken oplost en nieuwe partners ontdekt.

Drijvende kracht achter de IoT-revolutie

Beelden maken met GenAi: een technologisch cadeautje

Letterie: “De IoT Challenge stelt ons en onze klanten in staat vraagstukken voor te leggen aan start-ups en in gesprek te gaan over gemeenschappelijke vraagstukken. Het is een perfect voorbeeld van hoe samenwerking en innovatie de drijvende kracht achter de IoT-revolutie kunnen zijn”, aldus Letterie, die zijn publiek schetste hoe bierproducent Heineken in het kader van de IoT Challenge samenwerkt met startups en scale-ups om een logistiek vraagstuk op te lossen.

Meer over IoT Challenge

Meer weten? Lees over de IoT Challenge van Vodafone Business.

Foto's bij dit artikel: Tristan Fopma