Overslaan en ga naar inhoud

Digital marketing serie #7: Facebook Creator Studio, wat kan ik er mee?

Met Facebook Creator Studio is het mogelijk om berichten in te plannen, te beheren en alle statistieken te meten van zowel Facebook als Instagram. Deze tool kan het consistent blijven op social media een stuk makkelijker maken. Social media kan namelijk flink wat tijd en energie kosten…

Bespaar tijd en energie met Facebook Creator Studio. Het inplannen van berichten is nog nooit zo makkelijk geweest. Wilt u meer weten over hoe digital marketing voor u kan werken, bekijk dan de hele serie.

Het gebruiken van externe tools is door Facebook Creator Studio niet meer nodig. Met de tool heeft u toegang tot al uw Facebook en Instagram content. Waaronder een bericht, video, carrousel, verhaal en IGTV. Daarmee is Facebook Creator Studio dé plek om al uw content te beheren van Facebook en/of Instagram.

Facebook Creator Studio: Alle content beheren op één plek

Door Facebook Creator Studio kunt u al uw content creaties beheren vanuit één plek. Handig toch? Deze tool heeft een inhoudsbibliotheek voor zowel Facebook als Instagram. In de inhoudsbibliotheek kunt u een overzicht vinden van alle berichten, video’s, carrousels, verhalen en IGTV’s. Van statistieken bekijken tot aan het inplannen van posts op Facebook en/of Instagram. Dat is allemaal mogelijk met deze gratis tool.

Facebook Creator Studio

Berichten inplannen op Facebook en/of Instagram

Waarom is het inplannen van berichten op Facebook en/of Instagram de key? Hierbij een aantal voordelen op een rijtje:

  • Vooruit plannen voor drukke periodes. Social media kan veel tijd en energie kosten. Hierdoor kan het inplannen van berichten op Facebook en/of Instagram enorm helpen met het posten van de content. Voorkom dat er last-minute nog content moet worden gemaakt voor de social media kanalen.
  • Consistent zichtbaar zijn. Door berichten in te plannen voor Facebook en/of Instagram, is het makkelijker om consistent te blijven posten. Zo kunt u bijvoorbeeld een bepaald concept elke keer op hetzelfde tijdstip terug laten komen.
  • Tijd besparen. Door content in te plannen en bijvoorbeeld een contentkalender te creëren, zal dit veel tijd gaan besparen. Ook is het handig om overzicht te kunnen bewaren over al uw content creaties.

"Door berichten in te plannen voor Facebook en/of Instagram, is het makkelijker om consistent te blijven posten. Zo kunt u bijvoorbeeld een bepaald concept elke keer op hetzelfde tijdstip terug laten komen."

Wat is een contentkalender?

Een contentkalender helpt u bij het plannen en organiseren van uw content. Maak een planning van uw content in de Facebook Creator Studio en deze tool zorgt ervoor dat het automatisch wordt geüpload op Facebook en/of Instagram. Het is zelfs mogelijk om meerdere Facebook/Instagram berichten tegelijkertijd in te plannen, zodat u voor een lange periode genoeg content heeft staan. Daarnaast laat de tool ook een voorbeeld zien van alle content die u heeft ingepland in de contentkalender. Zo kunt u meteen zien hoe de content eruit komt te zien. Hierdoor kunt u beter focussen op de kwaliteit van de content. 

Facebook Creator Studio

Statistieken bekijken: krijg beter inzicht in uw content

Facebook Creator Studio biedt ook de mogelijkheid om inzicht te krijgen in alle organische en betaalde posts. Van interacties tot aan informatie van de doelgroep. Dit was al mogelijk in de Instagram app, maar nu dus ook via uw desktop in de Facebook Creator Studio. 

En als laatste...Voordat Facebook Creator Studio kan worden gebruikt, moet u uw Facebook en/of Instagram account instellen als een zakelijk account. Tot slot is het goed om te weten dat alleen de beheerders van een pagina toegang hebben tot de Facebook Creator Studio. Door naar de instellingen te gaan van uw Facebookpagina, kunt u bij paginarollen zien of u de beheerder bent. That’s it!

Alles leren over digital marketing? Bekijk de hele serie
Digital marketing serie #7: Wat is Facebook Creator Studio en wat kan ik er mee?

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Lees ons volledige Privacy Statement