Overslaan en ga naar inhoud

Zo verhelpen we een storing

Een storing vindt niemand leuk. Dus als er eens eentje is, dan willen we het snel en goed verhelpen. Zodat internet, tv en vast bellen weer werkt zoals het hoort. En je weer ongestoord verder kunt.

Is er storing door een kabelbreuk, dan werken we zo efficiënt mogelijk naar een oplossing. Toch kost dat vaak best veel tijd. Want het is bijvoorbeeld lastig om de precieze plaats van de breuk te vinden. En repareren kost veel tijd omdat een gebroken kabel vezeltje per vezeltje aan elkaar gelast wordt.

In de video zie je hoe een kabelbreuk kan ontstaan en welke stappen we nemen om het zo snel mogelijk te repareren.

Veelgestelde vragen

Omdat kabels onder de grond liggen en vaak op moeilijk bereikbare plekken, is het lastig om de breuk te vinden. En verder moet een gebroken kabel vezeltje per vezeltje aan elkaar gelast worden - dat kost allemaal tijd.

Vaak wordt een kabelbreuk veroorzaakt door graafwerk waarbij de kabel wordt geraakt. Zoals wegwerkzaamheden of de bouw van een nieuwe woonwijk.

Vaak gaat een kabel naar een wijkkast. Vanuit de wijkkast gaat het signaal naar grote groepen klanten.

Op ziggo.nl/storing kun je zien of op je adres storing is. Bij een kabelbreuk zetten we bovenaan de pagina een melding met een link naar de Liveblog.

Een tv-programma of serie kan je kijken met de Ziggo GO app via de mobiele dataverbinding op je tablet of smartphone. Je verbruikt dan data uit de bundel van je mobiele abonnement en dat kan extra geld kosten.

Heb je wifi nodig voor je laptop of computer, dan kun je tijdelijk de data van je mobiele telefoon gebruiken om te internetten. Dat doe met je mobiele telefoon als hotspot.

Nog niet gevonden wat je zocht?

Op onze Klantenservice pagina vind je een overzicht met informatie over al onze producten en diensten.