Overslaan en ga naar inhoud

Je nieuwe modem

We helpen je om het modem aan te sluiten en zo weer snel, veilig en stabiel internet te krijgen.

Tips en uitleg

foutmelding op mediabox

Oud modem loskoppelen

  1. Koppel alle kabels van je oude modem los
  2. Zet het oude modem met de coaxkabel en de voeding aan de kant en maak plaats voor het nieuwe modem

Je hoeft het oude modem niet terug te sturen. Lever het in bij de milieustraat of bij een inleverpunt voor elektronica. Op wecycle.nl vind je meer informatie.

foutmelding op mediabox

Nieuw modem aansluiten

Heb je het oude modem weggehaald?

  1. Sluit dan de coaxkabel uit het installatiepakket aan met de rode kant in het nieuwe modem. 
  2. Druk de rode kant van de kabel over de schroefdraad van het nieuwe modem heen.

Natuurlijk sluit je ook de stroomkabel aan. We leggen je graag stap voor stap uit hoe je het modem verder installeert.

Geef je wifi-versterkers een goede plek

Telefoon- en netwerkkabels

Had je apparaten met een netwerkkabel aangesloten op je oude modem? Sluit ze dan aan op je nieuwe modem. Het maakt niet uit in welke van de 4 poorten je deze kabels aansluit.

Heb je ook een telefoonlijn? Sluit deze dan aan op de TEL 1 aansluiting van het modem.

foutmelding op mediabox

Lampjes op je modem

Het modem is online en klaar voor gebruik als het witte lampje onderaan brandt. De groene lampjes van Internet en Bellen gaan na 2 minuten vanzelf uit.

Zie je een ander lampje op het modem? We leggen je graag uit wat je kunt doen.

foutmelding op mediabox

Wifi-verbinding maken

Is je modem online? Goed bezig! Verbind je apparaten nu met het nieuwe wifi-netwerk. Je vindt de wifi-naam en het wachtwoord op het kaartje onder op je modem. 

foutmelding op mediabox

Wifi-versterkers

Misschien gebruik je ook wifi-versterkers. Die kun je aansluiten nadat je modem online is.

Hulp op maat

Onze medewerkers staan klaar om je te helpen. Komen we er samen niet uit? Dan sturen we gratis een monteur bij je langs. We zijn elke dag bereikbaar op 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo) van 8.00 tot 20.00 uur. Chatten kan natuurlijk ook.

Hulp voor onze zakelijke klanten

Gebruik je onze zakelijke diensten? Natuurlijk helpen we je graag en zoeken we samen naar een oplossing. Onze mensen zitten 7 dagen per week van 8.00 tot 20.00 uur voor je klaar. Bel gratis naar 0800-0620. Chatten kan ook.

Veelgestelde vragen

Na 14 dagen werkt internet en vast bellen alleen nog op het nieuwe modem.

Met je nieuwe modem ben je klaar voor de toekomst. Je verdient de beste service, ook als je al klant bent. Elke dag verbeteren we ons netwerk. Zo wordt je verbinding steeds stabieler, sneller en veiliger. Je modem moet daarvoor aan alle moderne eisen voldoen. 

Nee, er verandert niks aan het abonnement. Je blijft dezelfde prijs betalen en op je factuur ziet het er ook hetzelfde uit. Dus zonder extra kosten maak je nog beter gebruik van ons netwerk.

Met je nieuwe modem kun je de SmartWifi app en SmartWifi web gebruiken. Hiermee verbeter je de wifi, doe je een wifi thuisscan en kun je allerlei instellingen aanpassen. Lees meer over SmartWifi.

Stel zelf je wifi in

Met de SmartWifi app

  • Stel je eigen netwerk in
  • Controleer de wifi-kwaliteit
  • Verbeter je wifi met de Thuisscan